Què és Jiji Press? Jiji Press (時事訊社, Jiji) és una de les dues principals agències de notícies del Japó (l'altra és Kyodo News), amb seu a Tòquio, Japó, amb 82 sucursals al Japó i 29 a l'estranger. Lloc web: www.jiji.com Jiji Press: el gegant de les notícies del Japó connecta el mónEn l'era actual d'explosió de la informació, les agències de notícies juguen un paper vital com a centre de difusió de la informació. No només són enregistradors d'esdeveniments informatius, sinó també modeladors de visió global. Al Japó, Jiji Press (Jiji) és una de les dues principals agències de notícies, colze a colze amb Kyodo News, i junts formen la pedra angular de la difusió de notícies del Japó. Aquest article aprofundirà en la història, l'estructura organitzativa, l'àmbit empresarial, la influència, els reptes i les perspectives de futur de Jiji Press, conduint els lectors a una comprensió integral d'aquesta agència de notícies que ocupa una posició important a la comunitat periodística japonesa i fins i tot mundial. 1. El naixement i desenvolupament de Jiji PressEl naixement de Jiji Press no es va produir de la nit al dia, és el producte dels temps canviants i el resultat del desenvolupament i creixement continu de la indústria periodística del Japó. ### 1. Germinació preguerra i fase inicial A principis del segle XX, el Japó es trobava en un període de ràpid desenvolupament després de la Restauració Meiji. El 1901, el predecessor de Jiji Press, el Departament de Premsa de Jiji, es va establir a Osaka, Japó. Originalment estava afiliat a l'Osaka Mainichi Shimbun i era principalment responsable de proporcionar fotos de notícies i breus informes de text al diari. Amb el temps, el Servei de Notícies va ampliar el seu àmbit de negoci i va començar a oferir serveis de notícies a altres diaris. El 1923, el Departament de Premsa de Jiji es va independitzar de l'Osaka Mainichi Shimbun i va ser rebatejat oficialment Jiji Press, amb la seva seu a Tòquio. Durant aquest període, Jiji Press va exercir principalment el paper de proveïdor d'imatges de notícies, proporcionant materials de notícies visuals als principals diaris japonesos. ### 2. Reconstrucció i transformació després de la guerra Després del final de la Segona Guerra Mundial, la societat japonesa estava en ruïnes i la indústria de les notícies també es va enfrontar als reptes de la reconstrucció i la transformació. El 1945, Jiji Press es va reorganitzar sota l'ocupació aliada i va començar a convertir-se en una agència de notícies completa. A més dels serveis tradicionals de fotografia de notícies, Jiji Press va començar a desenvolupar enèrgicament informes de notícies de text, que cobrien diversos camps com ara la política, l'economia, la societat i la cultura. A la dècada de 1950, amb la ràpida recuperació de l'economia del Japó, Jiji Press va inaugurar un període daurat de desenvolupament. L'empresa ha ampliat contínuament el seu personal, ha actualitzat el seu equip tècnic i ha reforçat les seves xarxes nacionals i internacionals de recollida de notícies, convertint-se gradualment en una de les agències de notícies més influents del Japó. ### 3. Desenvolupament modern i disseny global A l'entrada dels anys 60, Jiji Press va adoptar activament les noves tecnologies i va promoure contínuament el procés de modernització de la recollida i difusió de notícies. L'empresa va ser la primera a introduir tecnologia informàtica per automatitzar l'edició i la composició de notícies, millorant enormement l'eficiència del treball. Al mateix temps, Jiji Press va començar a expandir activament el seu negoci a l'estranger, establint sucursals a tot el món i establint una xarxa global de recollida de notícies. Durant aquest període, Jiji Press no només es va centrar en les notícies nacionals al Japó, sinó que també va dirigir la seva atenció a l'escenari internacional, proporcionant als lectors japonesos informes globals més complets i oportuns. Des de la dècada de 1980, amb el ràpid desenvolupament de les tecnologies de la informació, la manera de difondre les notícies ha experimentat grans canvis. Jiji Press s'ha adaptat a la tendència dels temps, ha promogut activament la transformació digital i ha establert una completa plataforma de notícies en línia per oferir als lectors informació de notícies actualitzada en temps real. Avui, Jiji Press s'ha convertit en una agència de notícies completa que integra múltiples formes com ara text, imatges i vídeos. Té 82 sucursals al Japó i 29 a l'estranger. 2. Estructura organitzativa i model de funcionamentCom a gran agència de notícies, Jiji Press té una estructura organitzativa complexa i eficient i un model operatiu únic. ### 1. Estructura organitzativa interna Jiji Press adopta una estructura organitzativa burocràtica típica, que es compon principalment dels següents departaments: - **Consell d'Administració**: Responsable de prendre les decisions importants de l'empresa i controlar la direcció estratègica de l'empresa. El consell d'administració està format per alts directius de l'empresa i consellers externs independents. - **President**: com a màxim executiu de l'empresa, és responsable de les operacions i gestió diàries de l'empresa i és responsable davant el consell d'administració. - **Bureau editorial**: és el departament principal de Jiji Press, responsable de la recollida, edició i publicació de contingut de notícies. La redacció compta amb diversos departaments, entre ells el Departament de Política, el Departament d'Economia, el Departament Social, el Departament de Cultura, el Departament d'Internacional, etc., que s'encarreguen de la divulgació de notícies en diferents àmbits. - **Departament de Negoci**: Responsable del desenvolupament i gestió dels diferents negocis de l'empresa, incloent negocis publicitaris, negocis editorials, negocis en línia, etc. - **Oficina Tècnica**: Responsable de la investigació, desenvolupament i aplicació de la tecnologia de la informació de l'empresa, incloent el desenvolupament i manteniment de sistemes d'edició de notícies, seguretat de xarxa, anàlisi de dades, etc. - **Oficina d'Afers Generals**: Responsable de la gestió de recursos humans, gestió financera, gestió administrativa i altres tasques de suport logístic de l'empresa. - **Oficina d'ultramar**: Responsable de la gestió global de les sucursals a l'estranger, coordinant la cobertura de notícies internacionals i la cooperació empresarial. A més, Jiji Press compta amb diversos comitès i grups de treball especials que s'encarreguen de gestionar assumptes en àrees específiques, com ara el Comitè d'ètica de la premsa i l'equip de gestió de crisi. ### 2. Procés de recollida i edició de notícies Jiji Press té un procés complet de recollida i edició de notícies per garantir l'oportunitat, la precisió i l'objectivitat dels informes de notícies. - **Recollida de notícies**: Jiji Press té una gran xarxa de periodistes a diversos països i regions del món. Els periodistes obtenen notícies a través de diversos canals, com ara entrevistes in situ, conferències de premsa i xarxes socials. - **Edició de notícies**: els materials informatius recollits pels periodistes s'enviaran de nou a la redacció tan aviat com sigui possible i seran seleccionats, verificats i editats pels editors. El procés d'edició segueix estrictes estàndards d'ètica periodística per garantir l'autenticitat i l'objectivitat del contingut de les notícies. - **Comunicat de premsa**: els articles de notícies editats passaran per diversos nivells de revisió abans de ser publicats als subscriptors a través de la plataforma en línia de Jiji Press, aplicacions mòbils, comptes de xarxes socials i altres canals. - **Integració multimèdia**: a més de les notícies de text tradicionals, Jiji Press també està desenvolupant activament formularis d'informació de notícies multimèdia com ara imatges, vídeos i àudio per oferir als lectors una experiència de notícies més rica. ### 3. Model de negoci Jiji Press obté beneficis principalment de les maneres següents: - **Servei de subscripció de notícies**: ofereix serveis de subscripció de notícies a organitzacions de mitjans, agències governamentals, empreses, etc. al Japó i a l'estranger, i cobren quotes de subscripció. - **Negoci de publicitat**: col·loqueu anuncis a les seves plataformes i publicacions en línia per generar ingressos publicitaris. - **Llicència de contingut**: autoritza contingut de notícies a altres organitzacions de mitjans per al seu ús i cobra tarifes de llicència. - **Productes multimèdia**: desenvolupar i vendre productes multimèdia, com ara galeries de fotos de notícies, notícies de vídeo, etc. - **Altres negocis**: inclou l'edició de llibres, l'organització d'esdeveniments, la prestació de serveis de consultoria, etc. 3. Àmbit i influència empresarialJiji Press té una àmplia gamma d'operacions comercials i té un paper important tant a la premsa japonesa com a la difusió global de notícies. ### 1. Reportatge de notícies nacionals Com a una de les dues agències de notícies principals del Japó, Jiji Press té un paper fonamental en els reportatges de notícies nacionals al Japó. La seva cobertura informativa cobreix els següents àmbits: - **Política**: cobertura detallada de l'evolució política del Japó, incloses polítiques governamentals, activitats parlamentàries, dinàmiques de partits, etc., que ofereix als lectors notícies i anàlisis polítiques autoritzades. - **Economia**: vigileu de prop la tendència de desenvolupament de l'economia japonesa, informeu sobre les tendències del mercat de valors, els canvis del tipus de canvi, la dinàmica corporativa, etc., i proporcioneu als inversors informació econòmica oportuna. - **Societat**: centrar-se en temes candents de la societat japonesa, com ara qüestions de subsistència, esdeveniments socials, informes de desastres, etc., reflecteixen la realitat social i transmeten la veu de la gent. - **Cultura**: informa dels últims avenços en l'àmbit cultural japonès, incloses exposicions d'art, actuacions culturals, esdeveniments esportius, etc., per promoure la cultura japonesa. - **Tecnologia**: centrar-se en l'avantguarda del desenvolupament científic i tecnològic japonès, informar sobre els assoliments d'innovació científica i tecnològica, llançaments de nous productes, etc., i promoure el progrés científic i tecnològic. - **Educació**: centrar-se en la reforma i desenvolupament de l'àmbit educatiu del Japó, informar sobre polítiques educatives, dinàmiques escolars, etc., i promoure el desenvolupament de l'educació. - **Medi Ambient**: Centrar-se en temes de protecció del medi ambient, informar sobre polítiques ambientals, canvi climàtic, desastres naturals, etc., i conscienciar la ciutadania sobre la protecció del medi ambient. ### 2. Reportatge de notícies internacionals Jiji Press està ampliant activament el seu negoci internacional de reportatges de notícies, recopilant i distribuint notícies a escala global. La seva cobertura informativa internacional té les característiques següents: - **Visió global**: Jiji Press es compromet a oferir notícies amb una perspectiva global, que cobreixin tots els àmbits de la política, l'economia, la societat, la cultura i altres camps de països d'arreu del món. - **Asia Focus**: com a agència de notícies japonesa, Jiji Press presta especial atenció als esdeveniments de notícies a Àsia i informa sobre la dinàmica i l'evolució dels països asiàtics. - **Comunicació multilingüe**: Jiji Press ofereix serveis de notícies en diversos idiomes, com ara anglès, xinès, espanyol, etc., difonent la veu del Japó al món. - **Anàlisi en profunditat**: a més de proporcionar informació de notícies, Jiji Press també se centra en l'anàlisi i comentaris en profunditat sobre temes d'actualitat internacional per proporcionar als lectors una comprensió més profunda. ### 3. Influència de la indústria Com a membre important de la premsa japonesa, Jiji Press ha tingut un profund impacte en la indústria de la premsa japonesa: - **Liderant el desenvolupament de la indústria**: Jiji Press continua innovant en la recollida, edició i difusió de notícies, liderant la direcció de desenvolupament de la indústria de notícies japonesa. - **Conformar l'opinió pública**: els informes de Jiji Press influeixen en les opinions i actituds del públic japonès envers els esdeveniments nacionals i internacionals i, fins a cert punt, configuren l'opinió pública. - **Promoció del flux d'informació**: com a canal important per a la difusió d'informació, Jiji Press ha promogut el flux d'informació entre el Japó i el món i ha millorat la comprensió mútua entre el Japó i altres països. IV. Reptes i perspectives de futurTot i que Jiji Press ha aconseguit èxits notables en el seu desenvolupament, també s'enfronta a molts reptes. ### 1. Reptes de la transformació digital Amb el ràpid desenvolupament d'Internet i la tecnologia digital, la manera de difondre les notícies ha experimentat canvis fonamentals. Els mitjans tradicionals s'enfronten a grans reptes de les noves plataformes de mitjans, i Jiji Press no és una excepció. - **Pèrdua d'audiència**: cada cop més lectors, especialment la generació més jove, prefereixen obtenir informació de notícies a través de les xarxes socials i les plataformes d'agregació de notícies, cosa que suposa un repte al model de subscripció tradicional de Jiji Press. - **Augment de la competència**: l'augment dels mitjans digitals ha intensificat la competència a la indústria de les notícies i Jiji Press ha de competir amb plataformes de mitjans digitals d'arreu del món per audiència i quota de mercat. - **Canvis tecnològics**: l'aplicació de noves tecnologies com la intel·ligència artificial i el big data està canviant la manera de recopilar, editar i difondre les notícies Jiji Press necessita actualitzar constantment els seus mitjans tecnològics per seguir sent competitiu. ### 2. L'ètica del periodisme i el tema de les notícies falses En l'era de l'explosió de la informació, la difusió de notícies falses i informació enganyosa s'esdevé cada cop més, cosa que suposa una amenaça per a la credibilitat de la indústria de les notícies. |
<<: Què passa amb NotDoppler? Revisió NotDoppler i informació del lloc web
>>: Què tal The Canard's Newspaper? Revisió i informació del lloc web "Duckling Newspaper".
L'àngel plorador és una planta que sovint vei...
El te de fulles de bambú té molts beneficis per a...
Gairebé tothom ha patit úlceres de la llengua, ta...
És molt comú tenir sang a la femta quan va al lav...
La faringitis crònica és una malaltia clínica fre...
Què és la Lotteria? Lotteria és una cadena de menj...
La cisticercosi cerebral és freqüent entre els jo...
Què és la Universitat Estatal de Grand Valley? La ...
El liangpi és un aliment molt semblant a la gelea...
Tothom vol curar l'acne, però l'acne a la...
Recentment, ha circulat un rumor per internet: el...
Què és el National Geographic Channel? National Ge...
Què és el lloc web de Dow AgroSciences? Dow AgroSc...
Avui dia, amb la millora del nivell de vida de le...
L'anomenat cogombre també s'anomena cucum...