Què és Nokia? Nokia és un fabricant d'equips de comunicacions mòbils de renom mundial fundat el 1865 i amb seu a Espoo, Finlàndia. Quan es va establir per primera vegada, Nokia es va centrar en la fabricació de paper, i més tard es va expandir a àrees com ara sabates de goma, pneumàtics i cables. A causa dels avenços en la tecnologia de la comunicació, finalment es va convertir en un fabricant de telèfons mòbils. Des de 1996, Nokia ha ocupat el primer lloc en quota de mercat de telefonia mòbil durant 14 anys consecutius; el 3 de setembre de 2013, Microsoft va adquirir el negoci de telefonia mòbil de Nokia i el seu enfocament comercial va començar a canviar als serveis de mapes Here. Lloc web: www.nokia.com Nokia és un fabricant d'equips de comunicacions mòbils de renom mundial amb una història que es remunta a 1865. La seu central de Nokia és a Espoo, Finlàndia. Va començar a la indústria paperera i després va anar ampliant les seves àrees de negoci per incloure sabates de cautxú, pneumàtics, cables i altres indústries. Amb el ràpid desenvolupament de la tecnologia de comunicació, Nokia finalment es va transformar en una empresa centrada en la fabricació d'equips de comunicació mòbil, especialment en el negoci de telefonia mòbil. Des de 1996, Nokia ha ocupat la primera posició de la quota de mercat mundial de telefonia mòbil durant 14 anys consecutius, convertint-se en el jugador dominant en el mercat de la telefonia mòbil en aquell moment. Tanmateix, amb l'arribada de l'era dels telèfons intel·ligents, la posició de mercat de Nokia s'ha vist desafiada gradualment. El 3 de setembre de 2013, el negoci de telefonia mòbil de Nokia va ser adquirit per Microsoft, marcant el final del seu negoci de fabricació de telèfons mòbils. Des d'aleshores, Nokia ha centrat el seu negoci cap al servei de mapes Here i ha continuat explorant noves direccions de desenvolupament en els camps de les comunicacions i la tecnologia. El lloc web oficial de Nokia és www.nokia.com , a través del qual els usuaris poden conèixer els últims desenvolupaments de Nokia, informació sobre productes i suport tècnic relacionat. Nokia no només és una empresa amb una llarga trajectòria, sinó també una empresa amb una influència important en el camp de la tecnologia de comunicacions global. Història i desenvolupament de NokiaLa història de Nokia es remunta al 1865, quan l'enginyer finlandès Fredrik Idestam va fundar una fàbrica de pasta de fusta a la ciutat de Tampere, al sud de Finlàndia. El molí produïa principalment pasta de fusta per a la fabricació de paper, però a poc a poc es va expandir a la fabricació de paper. El 1868, Idstein va establir una segona fàbrica a la ciutat de Nokia i va donar el nom de l'empresa. La ciutat de Nokia rep el nom del riu Nokia que travessa la zona, i la paraula "Nokia" significa "sable" en finès. A finals del segle XIX, el negoci de Nokia es va expandir gradualment per incloure electricitat, cautxú i cables. L'any 1898, es va establir la finlandesa Rubber Works, produint principalment productes de cautxú com ara sabates i pneumàtics de goma. El 1912, Finnish Cable Works es va establir per centrar-se en la producció de cables i filferros. Les tres empreses - Nokia Paper Mill, Finnish Rubber Mill i Finnish Cable Mill - es van fusionar el 1967 per formar Nokia Corporation. A la dècada de 1960, Nokia va començar a entrar a la indústria electrònica, produint televisors, ordinadors i altres productes electrònics. A la dècada de 1970, Nokia va desenvolupar encara més el seu negoci d'electrònica i va començar a produir equips de comunicacions mòbils. A la dècada de 1980, Nokia es va convertir en el principal fabricant de televisió d'Europa, però el seu autèntic augment es va produir en les comunicacions mòbils. L'era de les comunicacions mòbils de NokiaL'èxit de Nokia en les comunicacions mòbils va començar a la dècada de 1980. El 1982, Nokia va llançar el seu primer telèfon de cotxe, el Mobira Senator, seguit del Mobira Talkman, un telèfon portàtil per a cotxe el 1984. El 1987, Nokia va llançar el seu primer telèfon mòbil real, el Mobira Cityman. El telèfon pesava uns 800 grams i era considerat un producte revolucionari en aquell moment malgrat la seva gran mida. El 1992, Nokia va llançar el seu primer telèfon mòbil GSM, Nokia 1011, marcant l'entrada oficial de Nokia a l'era de les comunicacions mòbils digitals. Des d'aleshores, Nokia s'ha convertit ràpidament en un líder en el mercat global de telefonia mòbil. El 1996, Nokia va llançar el Nokia 9000 Communicator, un telèfon intel·ligent amb capacitats de correu electrònic i Internet que es considera el prototip del telèfon intel·ligent modern. A finals de la dècada de 1990 i principis de la dècada de 2000, Nokia va llançar una sèrie de telèfons mòbils clàssics, com ara Nokia 3310, Nokia 5110 i Nokia 8210. Aquests telèfons s'han guanyat el cor dels usuaris de tot el món per la seva durabilitat, la seva llarga durada de la bateria i la seva interfície senzilla d'utilitzar. El negoci de telefonia mòbil de Nokia va assolir el seu punt àlgid l'any 2000, representant més del 40% del mercat mundial de telefonia mòbil. El declivi i la transformació de NokiaTot i que Nokia va aconseguir un gran èxit en l'era dels telèfons amb funcions, la seva posició al mercat s'ha vist desafiada gradualment amb l'arribada de l'era dels telèfons intel·ligents. El 2007, Apple va llançar l'iPhone, revolucionant el mercat de la telefonia mòbil. El disseny de la pantalla tàctil de l'iPhone i el ric ecosistema d'aplicacions van atreure ràpidament un gran nombre d'usuaris, mentre que la resposta de Nokia en el camp dels telèfons intel·ligents va ser relativament lenta. Els intents de Nokia amb telèfons intel·ligents inclouen el llançament de telèfons basats en el sistema operatiu Symbian, com ara la sèrie N i la sèrie E de Nokia. No obstant això, el sistema Symbian no pot competir amb iOS i Android pel que fa a l'experiència d'usuari i l'ecologia de les aplicacions. El 2011, Nokia i Microsoft van arribar a una associació estratègica i van llançar la sèrie de telèfons mòbils Lumia basats en el sistema operatiu Windows Phone. Tot i que la sèrie de telèfons mòbils Lumia ha rebut certs elogis pel seu disseny i tecnologia, la seva quota de mercat mai ha complert les expectatives. El 3 de setembre de 2013, Nokia va anunciar que vendria el seu negoci de telefonia mòbil a Microsoft per 5.440 milions d'euros, marcant el final del negoci de telefonia mòbil de Nokia. Des de llavors, Nokia ha canviat el seu enfocament empresarial cap a àrees com ara equips de xarxa i serveis de mapes. El servei Here Maps de NokiaDesprés de vendre el seu negoci de telefonia mòbil, Nokia s'ha centrat en el seu servei de mapes Here. Here Maps és un servei de mapes digitals llançat per Nokia el 2007, originalment anomenat Ovi Maps. Aquí Maps ofereix dades de mapes globals, serveis de navegació i eines de desenvolupament d'aplicacions relacionades amb la ubicació. Aquí les dades del mapa cobreixen més de 200 països i regions d'arreu del món, compatibles amb diversos idiomes i múltiples plataformes de dispositius. L'avantatge principal d'Here Maps rau en les seves dades de mapes d'alta precisió i les seves potents funcions de navegació. Aquí Maps no només ofereix funcions de navegació tradicionals al cotxe, sinó que també admet la navegació per a diversos modes de viatge, com ara caminar, anar amb bicicleta i transport públic. A més, Here Maps també ofereix solucions de servei d'ubicació per a les empreses per ajudar-les a utilitzar millor les dades d'ubicació a l'era d'Internet mòbil. El 2015, Nokia va vendre el seu negoci de mapes Here a un consorci de fabricants d'automòbils alemanys BMW, Audi i Daimler per 2.800 milions d'euros. Des d'aleshores, Here Maps ha continuat tenint un paper important en àrees com ara l'automòbil, la logística i les ciutats intel·ligents. Negoci d'equips de xarxa de NokiaA més dels serveis de mapes, Nokia també se centra en el negoci d'equips de xarxa. El negoci d'equips de xarxa de Nokia inclou principalment equips de xarxa mòbil, equips de xarxa fixa i programari i serveis relacionats. L'equip de xarxa de Nokia és àmpliament utilitzat pels operadors de telecomunicacions d'arreu del món, donant suport a comunicacions mòbils, accés de banda ampla i xarxes empresarials. El 2016, Nokia va completar l'adquisició d'Alcatel-Lucent, millorant encara més la seva competitivitat en el mercat d'equips de xarxa. Mitjançant aquesta adquisició, Nokia va adquirir les tecnologies i patents d'Alcatel-Lucent en els camps de la transmissió òptica, l'encaminament IP i les comunicacions sense fil, augmentant significativament la seva quota en el mercat d'equips de xarxa. El negoci d'equips de xarxa de Nokia té un paper important en l'era 5G. Com a un dels principals proveïdors d'equips 5G del món, Nokia ofereix equips de xarxa 5G i suport tècnic als operadors de telecomunicacions de molts països i regions del món. La tecnologia 5G de Nokia no només té avantatges en velocitat, latència i densitat de connexió, sinó que també demostra una forta capacitat d'innovació en àrees emergents com ara el segment de xarxa, la informàtica de punta i l'Internet de les coses. La innovació i el futur de NokiaTot i que la glòria de Nokia al mercat de la telefonia mòbil s'ha convertit en història, Nokia no ha aturat el seu ritme d'innovació. En els darrers anys, Nokia ha explorat activament noves direccions de desenvolupament en molts camps, especialment en tecnologia de comunicació, Internet de les coses i ciutats intel·ligents. Pel que fa a la tecnologia de la comunicació, Nokia no només està compromès amb la investigació, el desenvolupament i l'aplicació de la tecnologia 5G, sinó que també participa activament en la recerca de la tecnologia 6G. Nokia treballa amb diverses institucions de recerca i empreses d'arreu del món per promoure l'estandardització i la comercialització de la tecnologia 6G. L'objectiu de Nokia és permetre xarxes de comunicacions més ràpides, intel·ligents i sostenibles mitjançant la tecnologia 6G. En l'àmbit de l'Internet de les coses, Nokia ha llançat una varietat de solucions d'Internet de les coses, que cobreixen múltiples escenaris d'aplicació, com ara cases intel·ligents, fàbriques intel·ligents i ciutats intel·ligents. La plataforma IoT de Nokia admet múltiples protocols de comunicació i tipus de dispositius, i pot oferir als usuaris serveis IoT eficients i segurs. En l'àmbit de les ciutats intel·ligents, Nokia ajuda els administradors de la ciutat a aconseguir una gestió intel·ligent en àrees com el transport, l'energia i la seguretat pública mitjançant els seus equips de xarxa i suport tècnic. Les solucions de ciutat intel·ligent de Nokia no només milloren l'eficiència de les operacions urbanes, sinó que també milloren la qualitat de vida dels residents. Responsabilitat social i desenvolupament sostenible de NokiaCom a empresa líder mundial en tecnologia de comunicacions, Nokia sempre ha considerat la responsabilitat social i el desenvolupament sostenible com un dels seus valors fonamentals. Nokia ha pres una sèrie de mesures en matèria de protecció del medi ambient, responsabilitat social i govern corporatiu, i es compromet a assolir els objectius de desenvolupament sostenible. Pel que fa a la protecció del medi ambient, Nokia redueix el seu impacte en el medi ambient reduint el consum d'energia, reduint les emissions de carboni i promovent una economia circular. Nokia utilitza una varietat de materials i tecnologies respectuosos amb el medi ambient en el seu procés de disseny i producció de productes per garantir que els seus productes tinguin un impacte mínim sobre el medi ambient al llarg del seu cicle de vida. Pel que fa a la responsabilitat social, Nokia retorna activament a la societat mitjançant projectes en àmbits com l'educació, la salut i el desenvolupament comunitari. Nokia treballa amb moltes organitzacions no governamentals i institucions educatives d'arreu del món per promoure la popularització i l'aplicació de la tecnologia digital i ajudar a més persones a gaudir de la comoditat i les oportunitats que ofereix la tecnologia digital. Pel que fa al govern corporatiu, Nokia sempre s'adhereix als principis de transparència, equitat i responsabilitat per garantir que les seves operacions comercials compleixin els estàndards legals i ètics més alts. El consell d'administració i la direcció de Nokia tenen en compte els interessos de totes les parts en el procés de presa de decisions per garantir el desenvolupament sostenible de l'empresa a llarg termini. Les perspectives de futur de NokiaDe cara al futur, Nokia continuarà tenint un paper important en àrees com la tecnologia de les comunicacions, l'Internet de les coses i les ciutats intel·ligents. L'objectiu de Nokia és promoure la intel·ligència, l'eficiència i el desenvolupament sostenible de les xarxes de comunicacions globals mitjançant la innovació tecnològica i la col·laboració. Pel que fa a les tecnologies 5G i 6G, Nokia continuarà invertint recursos importants en recerca i desenvolupament per assegurar la seva posició de lideratge en el camp de la tecnologia de comunicacions global. Nokia oferirà serveis de comunicació més ràpids, intel·ligents i fiables als usuaris globals mitjançant les tecnologies 5G i 6G. En les àrees de l'Internet de les coses i les ciutats intel·ligents, Nokia continuarà llançant solucions innovadores per ajudar les empreses i els administradors de ciutats a aconseguir la transformació digital. L'Internet de les coses i les solucions de ciutat intel·ligent de Nokia oferiran als usuaris serveis més eficients, segurs i sostenibles i promouran el desenvolupament intel·ligent de la societat. En resum, com a empresa de tecnologia de comunicacions amb una llarga història, Nokia no només ha aconseguit èxits brillants en les últimes dècades, sinó que també continuarà jugant un paper important en els futurs canvis tecnològics. Nokia continuarà oferint excel·lents tecnologies i serveis de comunicació als usuaris globals mitjançant la innovació i la col·laboració, i promourà el desenvolupament intel·ligent, eficient i sostenible de les xarxes de comunicació globals. |
<<: Què tal GONZO? Revisió de GONZO i informació del lloc web
>>: Què tal els nacionals de Washington? Ressenyes de Washington Nationals i informació del lloc web
Potser no sabeu gaire sobre l'ús d'aminoà...
Quan molta gent tria aparells elèctrics, una cosa...
Què és el lloc web dels Boston Bruins? Els Boston ...
Per a moltes noies, perdre pes és una cosa molt i...
La malaltia cardíaca és un terme general per a le...
Tots estem familiaritzats amb les al·lèrgies als ...
En la vida social d'avui, sempre estem preocu...
Què és VInow? VInow és un lloc dedicat a introduir...
A molta gent els agrada beure sucs de fruita, esp...
El càncer de recte pot causar un gran dany al cos...
Què són les imatges en blanc i negre? Black and wh...
Sobretot a l'hivern, la roba i les cortines d...
Cada vegada hi ha més persones al nostre voltant ...
Quins són els mètodes per enfortir la melsa, repo...
Què és el lloc web del govern danès? Aquest lloc w...