Quan els subjectes rebien porcions més grans del mateix menjar, menjaven més. El motiu és que petites porcions d'aliment proporcionen a les persones múltiples punts de parada discrets, cosa que els fa pensar si haurien de continuar menjant, cosa que serveix de recordatori per als subjectes. Els factors psicològics tenen un impacte molt més gran en la gana de les persones que els factors físics. NO1. La llum suau augmenta la gana Wansink va trobar a través de la investigació que la il·luminació suau afecta el consum d'aliments de la gent, principalment perquè la il·luminació suau fa que la gent se senti més còmode, reduint així el control dels àpats, allargant el temps dels àpats i augmentant la ingesta d'aliments de la gent. Aquesta pot ser la raó per la qual a molts restaurants els agrada dissenyar la seva il·luminació perquè sigui més suau. A més, molts estudis han demostrat que la il·luminació brillant o massa brillant pot reduir el temps que la gent passa als restaurants, afectant així la quantitat d'aliments que mengen. La il·luminació tènue o càlida (inclosa la llum de les espelmes) generalment fa que la gent estigui més disposada a quedar-se i gaudir de postres i begudes addicionals. Perquè amb poca llum, la gent tendeix a tenir menys inhibició i autocontrol, i està més disposada a consumir. Les olors desagradables afecten la gana És ben sabut que les olors desagradables poden afectar la gana de les persones, ja sigui l'olor de l'entorn o l'olor dels aliments, que pot escurçar el temps dels àpats i suprimir el desig de consumir aliments. Per tant, les olors agradables poden augmentar definitivament la gana de la gent Tot i que la investigació encara no ha descobert l'impacte que tenen les bones olors en la gana, una cosa és certa: l'efecte de les bones olors sobre la gana és molt menor que l'efecte de les olors desagradables en la gana de les persones. La música lleugera augmenta la gana La investigació ha descobert que la música lleugera generalment pot augmentar la gana i allargar el temps dels àpats, augmentant així el consum d'aliments i begudes, sobretot quan la gent gaudeix de la seva música preferida, tendeix a sentir-se còmode i, per tant, quedar-se o gaudir-ne. La gran majoria dels enquestats estaven disposats a demanar unes postres o una beguda addicionals. Per contra, quan la música o el soroll ambiental són massa forts, massa ràpids o incòmodes, la gent no es quedarà tant de temps al restaurant i sens dubte el consum d'aliments disminuirà. Però en alguns casos, la música de ritme ràpid i alegre també pot augmentar la ingesta de menjar i beguda de la gent perquè la música de ritme ràpid també fa que la gent mengi més ràpid. Menjar aliments més fàcilment disponibles Aquest és un dels factors importants que influeixen en el consum. Els estudis realitzats a les cafeteries mostren que la gent menja més gelat si està a prop de la màquina de gelat, beu més llet si el dispensador de llet és a prop i beu més aigua si hi ha un càntir a taula. Val la pena assenyalar que una enquesta mostra que als restaurants xinesos dels Estats Units, els consumidors obesos prefereixen utilitzar culleres, ganivets i forquilles en comparació amb els que tenen un pes normal, perquè menjar amb escuradents és relativament difícil per a moltes persones. La mateixa situació es va produir en un estudi com aquest es van col·locar dos grups de subjectes amb la mateixa xocolata, un grup la tenia a l'escriptori i l'altre grup la tenia a dos metres de distància d'ells. A més, a les persones grasses generalment els agrada emmagatzemar els aliments en neveres o armaris propers, mentre que a les persones amb pes normal o prim els agrada emmagatzemar els aliments en llocs més llunyans, com ara soterranis. Per tant, si esteu intentant perdre pes, us recomanem que mantingueu tots els aliments que causen obesitat lluny de vosaltres mateixos. Els factors psicològics afecten la gana Els factors psicològics tenen un paper molt important en el consum de coses. Els estudis del laboratori han demostrat que quan els subjectes reben porcions més grans del mateix aliment, mengen més. El motiu és que petites porcions d'aliment proporcionen a les persones múltiples punts de parada discrets, cosa que els fa pensar si haurien de continuar menjant, cosa que serveix de recordatori als subjectes. Els factors psicològics tenen un impacte molt més gran en la gana de les persones que els factors físics. El menjar bonic et fa menjar més Els aliments que són fàcils de veure o d'olorar poden estimular la gana de la gent. Per exemple, un experiment comparatiu va trobar que quan es col·locaven caramels en ampolles transparents, els subjectes consumien un 46% més que quan es col·locaven en ampolles opaques. De la mateixa manera, el consum d'entrepans era més elevat si s'embolicaven en envasos transparents que si no ho fossin. La raó per la qual els aliments visibles augmenten la ingesta és que proporcionen un desencadenant continu per al consum. Els aliments visibles poden augmentar els senyals de fam i estimular la secreció de saliva. Investigacions psicològiques recents mostren que els aliments visibles poden augmentar la fam, principalment perquè estimula el cos a alliberar dopamina, un neurotransmissor associat a la felicitat i el confort. Per tant, utilitzar envasos opacs per contenir els aliments ens ajudarà a fer una millor dieta. L'augment de la varietat d'aliments estimularà la gana L'enquesta va trobar que si a la gent se'ls ofereixen tres sabors de iogurt, menjarien un 23% més que si se'ls oferís un sol sabor. Això suggereix que oferir una varietat més àmplia d'aliments també pot augmentar el consum d'aliments, i aquest fenomen persisteix en diferents edats i gèneres. Recentment, alguns estudiosos han dut a terme experiments similars per demostrar aquest punt. En un dels seus estudis, van donar a dos grups de subjectes 300 M&M, un grup amb set colors i l'altre amb 10 colors diferents. Tot i que cada color de caramel tenia el mateix gust, les persones que tenien 10 colors menjaven un 43% més que les que tenien 7 colors. Aquests estudis demostren que si augmentes la varietat, pots augmentar molt el consum. Una de les raons per les quals això passa és que la varietat fa que la gent senti que pot tenir una varietat més àmplia d'aliments que encara no han menjat o que volen trobar-ne més quan mengen. Un altre motiu és que tot i que les persones reben diversitat alimentària, el seu consum de cada tipus d'aliment no ha canviat. Per tant, quan ens trobem amb una gran varietat d'aliments deliciosos, hem de tenir el cap clar per evitar menjar massa. |
Tothom vol mantenir-se jove per sempre, però a me...
L'impacte dels càlculs renals és bastant gran...
Quina és la web d'El País espanyol? EL PAÍS (E...
El pot de ioga neti pot ajudar els ioguis a respi...
Els panets al vapor directament amb aigua de l...
El canell és on es connecten el nostre braç i el ...
Què és el lloc web de Marussia F1 Team? L'equi...
Hiperlipidèmia significa lípids sanguinis alts, p...
Tots ens trobem amb problemes per dormir a la nos...
El tractament de les úlceres orals s'ha de pr...
Quin és el lloc web de la Singapore Photographic S...
Els pòlips rectals són un tipus de tumor benigne ...
El restrenyiment diari ja és molt dolorós, però s...
Tothom vol mantenir un fetge sa, però algunes per...
Què és Kappa Group? Smurfit Kappa Group és una emp...